onsdag 25 augusti 2010

MAN HINNER MED MYCKET

........om man bara sätter fart!
Lata sommardagar,som seglat förbi!
Man har struntat i det mesta inomhus och istället tagit vara på dagarna.
Idag har jag hunnit med en del och orsaken till detta,är att min bil gick sönder igår och därför kommer Ewan ingenstans.
"Sjömannen" till sjöss,så även hans son Jakob.
Förvisso finns Jakobs bil hemma,men inte en gnutta bensin i,orkade inte ta tag i den saken idag,utan stannade hemma och fixade istället.
Så mycket skräp och damm,det samlas,när man bara städat med "hartassen" i sommar.
Inte bara damm,för vi bor ju på landet och på landet,finns gott om småkryp.
Dessa tycks valt,samma boende som Ewan.
Har städat bort några stycken,STORA,gröna Vårtbitare och ännu fler STORA svarta spindlar.Dom sistnämnda,är jag inte så förtjust i.
Dom kan gott hålla till utomhus!
Sen ska vi inte tala om allt hundhår,i skrymslen och vrår.
Kan snart sticka en kofta,av alla ullbollar,dom släpper ifrån sig......men,men.....vad är väl lite skit i hörnen?
Pedanteri,höll jag på med,när jag var i 20-års åldern.
4 barn och en otalig massa djur,hundar,katter,kaniner,marsvin,hamstrar,undulater m.m........så insåg jag snabbt: Barn o djur,är livet!
Städning är inte det viktigaste och kan vänta,tills rätt tillfälle kommer och som sagt,Ewans tillfälle kom idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar