tisdag 17 augusti 2010

SJUNGER SOMMAREN,PÅ SISTA VERSEN......

..............ja,det skulle man nästan kunna tro
Ösregn,åskväder och friska vindar,avlöser varandra.
Gula,små höstlöv,börjar försiktigt,bädda in gräsmattan.......ändå,ovanpå allt detta,en tropisk,fuktig värme.
Vissa dagar,nästan olidligt.....hjälper inte ens,att ta båten ut på havet.
Ewan har i allafall,haft en bra semester,mellan den 30:e Maj -7 Juli.
"Latedagar",inga "måsten",bara gjort,det jag har velat.
"Sjömannen",har haft 6 veckors ledighet,som han tillbringat mestadels,tillsammans med "Nya Älsklingen" och denna i form,av en gammal bogserbåt....fniss......men han har jobbat på.
Planen var,att detta skulle bli,ett 2 års projekt.
En plan som ganska fort sprack och omvandlades,till ett 2 månaders projekt.
Visste jag väl!
Positivt är,att våran hamn,har vaknat till liv igen!
För,Gud,så många experter,det finns!
Dom har strömmat till,varje dag.
Olika varianter:Olyckskorpar,negativnissar,vetbästare,godarådare,men mestadels,positiva människor!

Ewan ska strax fara till Karlshamn,träffa dotter o dotterdotter.
Även försöka lösa ett dator problem.
Håller på att gå i taket!
Hur jag än försöker,så kan jag inte ladda upp bilder,till min blogg.
Det enda som fungerade,var att ladda upp bilder,ifrån mina hämtade filer.

Ciao!
Ewan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar