söndag 17 april 2011

¤¤¤¤¤TISSEL,TASSEL........¤¤¤¤¤¤

............och konstiga,små ljud.
Ljuden kommer ifrån taket, intill den öppna spisen.
Jag vet det så väl,men ändå glömmer jag bort varje år,att dom också finns och bor i huset.
Säkert tecken,är det bajsprickiga fönstret,där dom har sitt "inflyg".
I April,Maj,har nog den lilla kolonin,bebisar på gång.

 Ja,precis......Ewans Fladdermöss.
Visst dom bajsar på mitt fönster och ibland kan det lukta lite,när ungarna är födda och det bajsas hej vilt,under taket.
Det handlar om någon månad,sen är lukten borta och det kan jag visst,stå ut med.
Dom är ju faktiskt fridlysta,dom små liven.

1 kommentar:

  1. Hej Ewan. Men har du fladdermöss..så ovanligt men kul. Ja doften är väl inte så kul men som sagt en månad och lite andra goda dofter att dofta ner med så går det ju. Ja de är fridlysta det lär vara ont om dem sägs det men jag har ingen koll på dem så där.
    Men du får väl vara rädd om de små liven Lite lustiga djur på något vis de ser ganska bitiga ut i närbild i det lilla ansiktet skrattar,,.

    SvaraRadera