måndag 25 april 2011

****ANNAN DAG PÅSK******


........och Påsk Helgen är strax över.
Vilka underbara,nästan "sommardagar",vi haft!
Det grönskar och slår ut i varenda buske.
Det går undan.
Nästan så man inte hinner med!

Nere i kohagen,är det ett hav av Påskliljor!



Dock har Ewan inte plockat en enda påsklilja där,för Kärringen som äger marken,vaktar dom som en hök.
Köpte mina.
Dock fick jag,sätta min bukett utanför,för dom spred en förskräcklig odör inomhus.
Luktade kiss och lagård.
Inget vidare!

Sjömannen har varit hemma en sväng,men for igen,för en stund sedan.
Han hann sjösätta Snipan och hann också ta en sväng,i arla morgontimme,när Ewan fortfarande,låg kvar i sänghalmen och trynade.



Påskafton,var Son Elias och hans Sambo Zandrah,här och åt Påskmiddag,som avslutades med Marängtårta.
Tilläggas bör,att min Svärmoder också var här......höll på att glömma bort henne.....ops!

Annars har Påskhelgen gått i Lathetens Tecken!


Bara Sjömannen som "stimmar" runt!

Fyrbeningarna har legat i sina solstolar,om dagarna.
Nu är dom rätt nöjda,för dom gick in för en stund sedan och slängde sig,i varsin hörna.





Kan också meddela:
Fasan tuppen,har äntligen hittat sig en Höna!
Såg henne häromdagen,nere i hagen.
Den som väntar på något gott,väntar aldrig för länge!!!!

Avslutningsvis.
En bild på mina 4-åriga Barnbarn,Isis o Malva,som agerar Påskkärringar!




2 kommentarer:

  1. Det går nästan för fort för nu hinner man inte med riktigt. Dina påskkärringar var förfärligt söta. Nu stormar det här igen och jag är orolig för att isen ska ta mina bryggor

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren! Jag vet inte om man ska svara här eller på samma sida haha. Du verkar ha det så mysigt där ute i din stuga med dina små hundar:) Så stora barnbarnen blivit! Kram!

    SvaraRadera