lördag 2 april 2011

****MIDNATT****

Ewan finns på jobbet.
Vakar över sina skyddslingar.

Nästa gång jag jobbar,ja,då ska jag börja jobba Sovande Jour igen,som vi hade för ett halv år sedan.
Ledningen anser att behovet av vaken natt,inte behövs längre och att Vård tagarna,kryat på sig och ska klara sig själv nattetid,med tillsyn av en ambulerande Nattpatrull,2 ggr varje natt.
Jag ska finnas till hands,när det larmar och också som ett brandskydd,för huset måste vara bemannat,om det skulle börja brinna.
Ska bli intressant att se,hur länge detta fungerar?

Vi har tillfälligt fått en ny Chef.
Vilket bara är bra!
Gamla Chefen,har "gått i väggen"........givetvis,synd om henne,men vi kan inte frångå,att stämningen här på jobbet,blivit mycket lättare.

Konstaterade för en stund sedan,att vi går med strora steg,mot SEMESTERTIDER.....sooo Nice!
5 veckor,har Ewan,med början sista veckan i Maj.
Jag gillar,att ha tidig semester,när det är så där lagom,härlig värme ute.......men vem vet,kanske blir värsta ruskvädret?

1 kommentar:

  1. Det är alltid jobbigt att vara tillsammans med dom som håller på att gå in i väggen och oftast märker dom inte själv hur det är så jag förstår precis hur du menar.
    Det brukar vara fint väder ibland imaj men man vet ju aldrig i sverige. Det kan vara dåligt väder i veckor när helst man tar ledigt

    SvaraRadera