måndag 11 april 2011

******4 NYA,4 GAMLA TILL TIPPEN******

Just dom orden,sa Sjömannen,när han ringde mig idag och jag berättade,att jag tänkt inhandla 4 nya korgstolar,på IKEA.
Aldrig ett positivt ord........men jag fann mig snabbt och svarade: Ewan fixar 1 st ny Man och dumpar,1 st gammal och tråkig........
Då började sjömannen,prata om något helt annat,ha,ha,ha.......

Vädret är ljuvligt skönt,över Lunnatorpet.
Igår söndag,tillbringades mesta delen av dagen utomhus.
Lite korvgrillning,blev det.



På kvällen kom några av Philips kompisar upp och då blev det grillning igen.

Dagen idag.
Jag har fått en ny varmvattenberedare och varmt vatten igen.
Ewan glad.

Ewan har "filurat" och varit sin egen frisör.


Sparat,någon krona.
Ewan har donat och ställt,ute och inne.
Torkat av och dammsugit på altanen.
"Vårat" hej vilt,medan Fyrbeningarna,hållt ett vakande öga,så allt gått rätt till.





Mellan "donerierna",har jag bara suttit ner,i solstolen.
Blundat och lyssnat.
Fågelkvitter,i varenda buske.
Hackspetten,har varit extra aktiv idag,hackat och hamrat som en tok.

Fasantuppen,nere i Kohagen,verkar fortfarande inte stött på någon passande Höna......håller oväsen i sin ensamhet.
Ska det bli någon avkomma,så får han nog lägga på ett kol.......
Min lilla Padda,som bott i källaren,råkade riktigt illa ut idag.
Gubben som monterade in varmvattenberedaren,trampade ihjäl den.
När jag kom ner i källaren,låg den stendöd och platt som ett löv,på golvet.
Sorgligt.
Den har bott i källaren i 2 år.
Livet kan vara hårt,även för en liten Paddis!

3 kommentarer:

  1. Stackars paddisen, vilket öde!
    Och så måste jag säga att jag är så avis på din rödrandiga trasmatta, den är så fin!
    Jag har hittat prickiga dynor på Jysk, tror jag ska införskaffa ett par såna till våra stolar på balkongen. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Ewan.
    Först tragiskt med paddan! Sen grattis till varmvattnet igen. Ganska så skönt va! Gudars så du slitit idag men fint blir det nyvårat det syns verkligen Jag skall ta an min farstubro så där grundligt men det är så grått som i en kommunalhuskorridor idag så lusten till att våra försvann hastigt! Grillat är ju så mysigt särskilt första gången för året så man blir sugen på en sådan där grillad som du visar.

    SvaraRadera
  3. Stackars lilla paddan Den som var så söt.

    SvaraRadera