tisdag 12 april 2011

******BRA*******


.........för Ewan.
Att ha sin bil på Verkstaden.
(har förvisso,Svärmoderns bil,i garaget,men det är en opålitlig sak,så den tar jag bara i nödfall)
Jo,bra,för att jag får så mycket uträttat,här hemma.

Har städat,linneskåp,garderob och 2 byråer.


.............mycket nöjd!

Vädret har varit lite sämre idag,kallare och ingen sol.
Liv och aktivitet,nere i Ödledammen.
Ett Ank par,har flyttat in och gjort sig hemmastadda(undrar om dom äter vatten Ödlorna,som bor där?)
För några år sedan,hade jag ett Rödhake par,som höll till i trädgården.
En dag,hade en av fåglarna flugit in i den inglasade altanen.
Sen dess har det bara funnits en liten Rödhake här,men idag,efter 3 år,konstaterade jag,att dom nu var två .

Härligt med liv och rörelse.

Liv är det också,i mitt gamla Olivträd.
Trädet tappade alla sina blad i vintras.
Jag klippte ned,hela härligheten.
Trodde att det,var kört.
Icke,det växer och skjuter nya skott!



Här på fönsterbrädet,frodas mina Tomatplantor.



Ewan har även hunnit med,att baka.


Thea,gillar,att slicka skålen!

Nu ska Ewan glida ner i soffan.
Njuta lite kaffe och nybakt kaka.
(Hälsosamt......fniss....)
Slötitta på TV.
"Göra kväll" i Lunnatorpet!

Ciao!









2 kommentarer:

  1. Hej Ewan. Men så himlars duktig du har varit..Vad härligt med städade lådor och linneskåp Har dåligt samvete över mitt linneskåp rena kriget råder i det inge ordning alls just nu bara måste alltså ..Bakat med ojoj. Så roligt med den lille rödhaken som fått sällskap igen då! De är så söta med sina pepparkornsögon.Olivträdet ser ju fint ut med det klarade sig ju då sådan tur eller kanske bara för att du klippte greves tid liksom.Tittar på dina tomatplantor som ser lovande ut... mina är väl ungefär i den klassen med fast kanske aningens lägre dina har nog kommit några dagar längre. Blir mums senare det. Ha en skön dag. (Jag har fått hem min bil vara bara en bult som gått av vid grenröret.)

    SvaraRadera
  2. Nu har du varit duktig Rödhaken är ju så otroligt fin. Hoppas den får bli kvar. Här finns dom inte men jag har ju hackspett i holken vid huset och skator och bofinkar och en massa annat. Vår, fåglar och blommor får en att leva upp. Till och med lata jag städade lite igår.

    SvaraRadera