onsdag 20 april 2011

*****ÄH,KYSS MIG.......******

.......otroligt men sant!
Bara att finna sig i,att man hamnat i obygden.
Eftersom telefonledningarna har pajjat,sen 2 dagar tillbaka,så passade jag på att ringa in till Bilskadecenter,från jobbets telefon,innan jag gick hem i morse.
Jovisst,rutan hade kommit och senare idag,lovade dom att den skulle vara på plats.

Bilskade Center ligger precis intill Resecenter i stan.
Kanonbra tänkte Ewan,då tar jag bussen som brukar susa förbi hemma,vid 13:30 tiden.......kan inte bli bättre!
MEN det visade sig,bussen går endast ut till obygden,tillbaka in till stan får man inte åka med,bussen kör tom in till stan.
Har ni hört på maken????
Skulle det spela någon roll,om folk åkte med in till stan,när den ändå kör dit????
Ewan fattar ingenting????





Släng er i väggen,alla "Bestäm Nissar" på Blekingetrafiken!!!!

Ewan har jobbat i natt.
Telia håller på och gräver,nere i Kohagen.
Oväsen.
Ingen mening med att försöka sova.
Hoppas dom lokaliserar felet snabbt och försvinner!

Undrar om Solen dyker upp denna Onsdag?
Dagarna som gått,har varit otroligt sköna och soliga.
Allt går i en rasande fart.
Blommor,blad och denna skira fina grönskan.....härligt!

I går var jag hos djurdoktorn med Thea.
Hon har fått Öroninflammation.
Tömde och spolade hennes analsäckar(låter äckligt,va?)som var väldigt irriterade och kanske leder till,att man måste operera bort dom.
Spruta fick hon också.
1000:- kostade kalaset och Ewan får snart hitta sig ett extraknäck om inte turen vänder snart!!!!

2 kommentarer:

  1. Det är väl själva näcken vad pengarna rullar ut för dig och grejor inte funkar. Det är bäst du putsar kvasten så drar vi till blåkulla. Kanske vi kan hitta lite extraknäck på vägen. Gå omkring bland husen och samla pengar i kaffepannan kanske. Jag skulle också behöva en slant för elräkningen höll på att ta knäcken på mig.

    SvaraRadera
  2. Hej Ewan. me da Blekingetrafiken består av skall vi säga korkskallar,,,minst. Ring till dem klaga klaga på dem bara. Vi är för snälla,, Filifjonkan ringer och skäller av sig lite då och då. Rätt bra få utlopp för uppbyggd ilska ge den till Blekingetrafiken hihi..nåväl jaha veterinären sa du usch analsäckarna jag hade en dvärgpudel i tidernas begynnelse som man fick tömma analsäckarna på ideligen till sist blev cancertumörer där så det var bara att säga adjö så det är ingen kul historia med dessa säckar.
    Synd dy u inte får sova
    ro det kan man behöva efter arbetad natt ju visserligen blir vädret fint idag med så man kan sitta ute lite på eftermiddagen med så ha det gott

    SvaraRadera