måndag 18 april 2011

¤¤¤¤¤NU ÄR DET VÄLDIGT NÄRA.........¤¤¤¤¤¤

..........att Ewan bara lägger sig ner och skriker,skriker och vrålar.........
Varför går allt fel,hela tiden????

Skulle köra dom 8 milen,ner till min Mamma.
Hon ville ha hjälp med att handla,inför Påskhelgen.

Uppe på E 22:an,strax utanför Karlshamn,exploderade bilrutan,vid förarsidan.
Splitter i hela bilen och över hela Ewan.
Glas splitter till och med in i vänstra örat.
Helt otroligt,ska eländet med min bil,aldrig ta slut?????
Rejäl smäll när rutan sprack,trodde jag skulle dö,så rädd blev jag.
Körde i ca 100 km fart,kunde gått illa,men lyckades behålla fattningen och bilen på vägen.

Är det inte otroligt?
Glassplittret for bakåt i farten och slog upp hål i lacken på bakdörren.

Jag blir så jävla trött och uppgiven!
Bilen är tillbaka på Trafikskadecenter.
Rutan kostar 1.500 i självrisk.
Fixandet av dörren,kostar 5000 i självrisk,den går på vagnskade försäkringen.........fatta att jag mår pest!!!!

Helst av allt skulle jag bara vilja glida ner i en stor mysig säng.
Ligga under täcket och bara andas lugnt,gråta en skvätt,bli ompysslad och någon som klappade mig på huvudet och talade om hur bra du är Ewan och hur glada vi är att du lever och är helskinnad..........
För det är ju så,att jag kom undan,med livet i behåll och det finns dom,som verkligen har det värre.........

Vad det var som gjorde att rutan exploderade,vet jag inte,inget möte och inget stenskott från mötande bil.
Lät som någon skjutit på bilen,men det verkar aningen långsökt.

3 kommentarer:

  1. Låter konstigt det där, det borde undersökas. Hade nån skjutit mot bilen hade det blivit ett litet hål bara. Om det inte var en hagelbössa förstås, men nej det var nåt annat. Om det varit en fågel borde du märkt det och då skulle det finnas blod.
    Om vindrutan var av härdat glas och du hade stark värme på rutan samtidigt som det var kallt ute kan glaset röra sig lite, då uppstår spänningar som gör att rutan kan explodera. Men vindrutan på en bil brukar vara laminerad och då ska inte detta kunna hända.
    Fråga verkstan om rutan var laminerad eller härdad. (en laminerad ruta innehåller ett skikt av plast)
    Härdat glas är känsligt vid vissa omständigheter.

    SvaraRadera
  2. Ovanstående kommentar gjorde dig väl inte gladare, men det kan vara bra att få reda på orsaken till händelsen.

    SvaraRadera
  3. Hej ewan..men käre tid gudars skymning och vad du vill det är ju hemskt Jag måste säga att det var bra gjort av dig att ha sinnesnärvaro att hålla bilen kvar på vägen efter det Tänk med sån tur att du inte fick glas i ögonen alla fall herregud det kunde slutat hemskt illa. Ewan jag är väldig glad att det gicks å pass bra att du kom ifrån det med livet i behåll annars hade det blivit tomt här ,på bloggen ju med.Klart det är tråkigt att kosta på så mycket pengar de snyter man in te precis ur näsan heller men ändå är det ju tur i oturen att det gick så pass bra ändå med dig..Men skott mot rutan ja de tänder ju att det sker sådant världen är full av galningar som roar sig läser vi ju i tidningarna dagligen
    Stor kram till dig som klarade det hela så pass bra ändå.

    SvaraRadera