lördag 9 april 2011

****HÄRLIGA 20 GRADER****


.........utanför Ewans köksfönster.
VÅR!!!!!
Gammelhunden har fått ut sin solstol och verkar helnöjd!




Ewan njuter också.

Mina snöklockor,blommar fint.
Ett minne av Richard (min fd.som inte längre finns med oss).
Grävde upp dom utanför huset,innan huset såldes och dom har flyttat med mig,ett par gånger.

Inte bara varmvattenberedaren har gått sönder.
Utan även Ewans lilla bil.
Fjäder har brustit och slagit sönder hjulet!
Så typiskt,men jag är inte det minsta förvånad!
Pengar,pengar,pengar!
Kunde väl faen varit nog,med mina böter.......men inte då!

Idag har den fått sig en tvättomgång.
Verkstad,nästa hela vecka.
Trafikskaderegleringen,dom ska fixa skadorna,som jag fick,när jag körde på Rådjuret.
Kanske kan dom ta fjädern samtidigt,vore ju kanonbra!


Blir till att susa runt i Svärmoderns Nissan Micra,som stått här sen i November,då hon opererades och fick en ny höftled.
Operationen gick inte helt bra.
Dom råkade komma åt en nerv,som gör att hon inte har full styrsel i foten och använder en skena.
Nu tycker hon det är dax,att få bilen tillbaka,för hon behöver kunna ta sig till stan!!!!!
HJÄÄÄÄÄÄLP!
Vad ska man säga?
Hon är virrig ibland.
Äter mycket mediciner,som hon blandar hejvilt.
Ingen styrsel i "gasfoten"!
Bara 80 år!

MEN HON TYCKER SJÄLV ATT HON ÄR EN SÄKER FÖRARE!!!!!
Jo, kyss mig!!!!!!

Ewans Pinnstolar är vitmålade och klara.
Piffig Prickig stoldyna,hittade jag på MAXI,för 49 :- 
Bara det, nu har jag kommit på,att jag vill ha Korgstolar,runt matbordet på altanen istället.
Usch,jag har allt förr många ideér,i mitt arma huvud!



Nu har det hunnit bli kväll i Lunnatorpet.
Ska avnjuta en kopp kaffe och nybakade Amerikanska Muffins .
TREVLIG HELG,där ute i "Cyber Space" !

Ciao 
Ewan



3 kommentarer:

  1. God måndagsmorgon på dig i Lunnatorpet.
    Här var det härligt ser jag. "0 grader utlovat här med idag så man får se. Bilar är besvärliga min till verkstad idag med liksom din. Tur du inte fördärvade dig själv ser att du tydligen haft träff med ett rådjur. Det är inte så värst lyckat när det händer. Jaha 80 år opererad lite virrig jo verkligen lämpad som bilförare,,suck farliga är de. Jag har en som är 94 år i krokarna och yr och vinglig som också är en förträfflig bilförare döv nästan med hopplöst att få dem att sluta. Dina snöklockor är verkligen fina där de sitter,,, Korgstolar sa du jo det är trevliga saker att sitta i ute på altaner eller i kök med. Men de kan liksom efterprassla så man tror något fläskigt spöke satt sig när man inte sitter där själv ungefär men det är en grej man vänjer sig vid med.Hoppas du får en skön måndag

    SvaraRadera
  2. ja Fasen också hur långt bort är du jag har ju min lilla scooter du vet hahha vi kunde ju fika ju ihop när vi sitter fast hihih men det får väl bli cyberfika då! kram tillbaka

    SvaraRadera
  3. Det är minsann stake i dig som kan tänka på stolar och dynor och stök när allting rasar sönder runt omkring dig. Jag skulle deppa ihop direkt. Hatar när grejor går sönder och pengarna är slut

    SvaraRadera