måndag 20 december 2010

¤¤¤VAD HÄNDE?????¤¤¤

.........kom hem från jobbet igår morse.
Sen drabbades Ewan,av någon form av akut,ofrivilligt låååååång "Power nap"!
"Powernappade" mest hela dagen igår och idag vaknade jag 10:30(har icke hänt på evigheter).
Antar att jag är ordentligt utsövd nu.
"Sjömannen" for till Halmstad igårkväll.
Har vi tur så ses vi till Jul.....fniss.....


Denna dag,har bjudit på ett strålande vackert väder.
Solens strålar,har gnistrat i snön.
11 minusgrader,men hög och klar luft.

Ewan tog sin flanerar runda på stan idag
Tokgalna människor,som far runt och trängs,som om det vore Jordens sista dag.
På MAXIS stora parkering,fanns inte en enda parkering kvar och snövallar,stora som berg.
Inne på MAXI,människor med spräng och överfyllda,varuvagnar.
Själv,skulle Ewan bara ha,middagsmat och lite mjölk.

Ett varv in på JYSK,sonen önskar sig en skrivbords stol i julklapp och den hittade jag,i lagom prisklass,just på JYSK.

Gick ett varv och kollade i affären,när jag ändå var där.
Så hamnade jag på mattavdelningen.
Till min STORA fasa,hittade jag ett ställ,med Kohudar och hör och häpna Zebrahudar........
Ewan undrar: Varför vill man ha en Kossa eller en Zebra liggande på golvet hemma i vardagsrummet?
Alltså,det handlade inte om "fejkhudar",utan helt riktiga Koss och Zebra Overaller!
Ja,ja......allting går att sälja..........

Ikväll blir det lite mys med "Fyrbeningarna".
Ser fram emot,en varm brasa i spisen och den nya deckarserien,"Morden i Sandhamn" kan säkert bli bra.

2 kommentarer:

  1. Zebra? Är inte dom fridlysta? Får man verkligen använda deras skinn. Man blir lite förvånad. Skönt att du haft en dag utan snö och elände.

    SvaraRadera
  2. de är färgade kohudar. Men det är väl bra att de använder kohudarna till något istället för att slänga dem.

    SvaraRadera