onsdag 1 december 2010

*****KÄRA;KÄRA TOMTEN*****


Ewan tror inte på någon Gud.
Ska jag nu tro,så får jag väl förlita mig på Tomten.
Kanske även han,ett osäkert kort?
Ewan arg o sur.
Förlåt mig,börjar bli en upprepning.
Måste få ur min ilska och frustration någonstans.
Mitt "Frustrationsverktyg" får bli Bloggen.
Finns ingen annan här hemma,jag kan gå loss på.
"Tvåbeningar" menar jag då.

Snön gör mig tokig.
Ewan gråter blod!
Skottar och skottar och skottar.........
Undrar igen varför det blev på detta viset?
Lunnatorpets stöttepelare,som håller ställningarna,medan Mannen är borta.
När Mannen väl är hemma,är han bara trött ..........vem faen är inte trött??????
I våran ålder,kanske man borde ta sig en rejäl funderare.
Måste vi bo kvar i huset????
Två rum,står redan tomma.
Om några år flyttar Philip också.
Då har vi 3 tomma rum + en gäststuga.

Nästa punkt.
Vi har tvättstuga i källaren.
Dit leder ingen trappa,bara en stegliknande sak.
Tvättkorgar upp och ner.
Ewan har fart på arslet,mer än en gång.
Sommartid = Gräsklippning.
4000 kvm tomt....tvi....tvi...tvi.....

Vi blir inte yngre.
Mannen lyssnar inte.
Vägrar flytta.
Han har bott här,sedan hans barn var små.
Han och ex.frun köpte huset.....bara det,känns inget kul.

Ewan har startat sin dag med att skotta snö.
Har 2 jobbnätter framför mig.
Gäller att komma ut med bilen.
Väder rapporten visar mera snö,även under torsdagen.
Jag blir så less!!!!!

Antar att jag är en riktig "Bitter Kärring".
Då får det vara så!
För Snälla Söta Rara Tomtefar.
Här kommer Ewans Önskelista för år 2010:
1.Inte ett Sommarhus på landet,utan en Vinterlägenhet i stan!
2.Frikort på Apoteket,så jag kan handla vitaminer och kost tillskott,för att överleva all snön.
3.Frikort hos bilhandlaren,så jag kan byta ut min lilla Citroen C 3,mot en "fetestor" JEEP,med 4 hjulsdrift.
4.10 par raggsockor.
5.Ett par röda granna Lovikavantar,med dito mössa.

Fem enkla små önskningar.
Ska väl inte vara så svårt Herr Tomten?????

P.S Bara så du vet Tomten,så ligger Lunnatorpet i utkanten av Kuggeboda.......jag menar,när du ändå susar förbi..........

1 kommentar:

  1. Hahahha Ewan Ewan skrattar igen...ojoj du låter ganska så luttrad just nu stackars dig Inte lätt alls har med tvättstuga i källaren men en trappa alla fall fast brant Har ramlat en gång halva vägen bara då.Ja en lägenhet när det snöar kan u vara rätt skönt men jag tror att jag skulle känna mig så instängd då..Man är van att kliva rakt ut på marken ju. Känns jobbigt när man hälsar på folk i lägenhet ibland 3 våningar upp balkong som en fågelholk? Då längtar jag hem Sen är det ju så att karlar har en förmåga att slingra sig iväg från tunga uppgifter är min erfarenhet av mina gossar( Gift 2 ggr.) Sen 10 år egen bo så härligt så gör vad som faller mig in.Men hoppas nu då att tomten hör din bön fast ibland är han lomhörd har jag märkt. Men som sagt Ewan håll ut det kommer en vår när vi kan plocka våra sippor igen pilla på krokusen lite ta in lite påskliljor till fikabordet och dra upp en och annan morot du vet eller rädisa klippa gräslök till midsommarsillen behöver jag säga mera??:) sen tack för glöggtipset snällt av dig så jag står över äter gärna karameller men inte söt glögg

    SvaraRadera