onsdag 29 december 2010

¤¤¤OJ,OJ,OJ.......¤¤¤

Satt på jobbet i morse.
Kollade dom regionala nyheterna,kl 06:00.
Ett inslag,handlade om att antalet rådjursolyckor,har ökat markant,i Blekinge och i Kalmartrakten.
En orsak: Snön.
En annan,bristen på mat.
Detta tillsammans,gör att dom gärna söker sig till vägarna,som är bara från snö och lite bättre framkomliga.
Klockan blev 07:00.
Dax för Ewan att susa hemåt.
När jag svänger av E:22:an,har jag ca 8 km,på en lite mindre väg,ut till Lunnatorpet.
2 km in på vägen,kommer 3 rådjur upp på vägen.
Första hinner över.
Tvåan krockar jag med.
Trean,vänder och springer tillbaka in i skogen.
Shit,va rädd jag blev!
Ser i backspegeln,att djuret hamnat i diket,men försöker ta sig upp för en snöslänt.
Den blir rädd när jag kommer ut från bilen och lyckas kravla sig upp och in i skogen.
Ewan ringde polisen.
Märkte ut platsen.
Jägaren som har jakten där,ringde mig,för information.
Sen vet jag inte mer.
Hoppas att dom fick tag i djuret,så det slipper plågas.

Tog en liten stund innan Ewan varvade ner och kunde somna.

1 kommentar:

  1. Hua så hemskt. När man är ute på vägarna lever man farligt. Det är timmerbilar, såna som inte är nyktra, älgar och rådjur.
    Tur att du inte skadade dig i alla fall.
    Önskar dig ett gott nytt år föresten

    SvaraRadera