fredag 3 december 2010

¤¤¤¤Hm......oj.....¤¤¤¤



Välkomnad av 2 dm nysnö,när jag kom hem från jobbet i morse.
Bilden under,samma Kohage sommartid,som man vill att den ska se ut.

Men,men.......som du skrev Conny,det stundar bättre tider.
Såg föresten Räven jaga sork häromdagen.
Skuttade och dök,i all snön.
På tal om Vattenödlorna.
Kommer inte ihåg,om jag berättat för dig.
Varje höst,vandrar dom bort ifrån dammen.
In i min stenkällare,upp i husgrunden.
På våren,samma visa,fast på andra hållet,ut i dammen.
År efter år,upprepas detta.
Konstifikt,att dessa små individer,har dessa instinkter.
Måste vara utrustade med ett unikt radar/navigerings system....a´la GPS.....

1 kommentar:

  1. Så idylliskt ni bor! Jag har funderat på vart de (ödlorna) tar vägen på vintern. Trodde att de kanske grävde ner sig i dyn på botten, men de kanske måste andas. De är ju inga fiskar.

    När jag grävt min damm, för 15 år sen, och fyllt den med vatten, dröjde det inte länge förrän jag såg de första salamandrarna. Men var kom de ifrån? Här finns inget vatten på flera kilometers avstånd, och de trivs ju i vatten.

    Ja det är mycket i naturen man inte förstår.

    SvaraRadera