torsdag 16 december 2010

¤¤¤INTE SURGUBBE¤¤¤

..........nog så illa!
För nu har Blekinges värsta "Surkärring",vaknat till liv igen.
Snälla tomten,ska det vara så förbaskat svårt?
Ge mig för tusan,en lägenhet i stan,i Julklapp!
Jodå....försök inte....,Ewan vet,....att i "Brunnsparken" inne i stan,finns ett antal nyproducerade lägenheter.....
Så tänk på saken,du "Lilla Skägg Nissen"!!!!

Vid middagstid,kom snön!
Det viner i knutarna.
Snörök och drivbildning.
Ewan har skottat,en vända.
Eländet blåser snabbt igen.
Så kvällen får gå i skottningens tecken.

Istället för detta.
Ewan hade velat.
Gå i stan och flanerat.
Kollat in Julklappar.
Julfikat på något mysigt Cafe.
Torghandel och lite annat småmys......

Bäst att stanna i Torpet.
Dom 2 milen in till stan,är besvärliga.
Kan tänka att det är en del snödrev,vid dom öppna åkrarna och fälten.
Erfarenheten förra vintern,när jag fastnade i ett snödrev med bilen.
Bärgad av en traktor........stannar nog hemma!

2 kommentarer:

  1. Hej Ewan hahaha samma här skottat och blivit strömlöst attans också skottat igen sen la jag ner skottningen gav upp det fick driva igen helt enkelt. I morgon är en annan dag igen ju. Jo lite kul i butikerna hade passat dig kan jag tro vem passar inte det men en lägenhet i stan h,,, tror du in te att du kommer att känna dig instängd då? Jag känner av det när jag hälsar på folk i lägenhet känner mig så begränsad och folk ovanpå som spelar hög musik och slamrar och gapar näe tack en vårfika på trappen när daggen ännu ligger kvar i gräset med katten bredvid och solen som just börjar värma myggbitna ben det är värdefullt tar gärna snöeländet för just det...kram på dig..

    SvaraRadera
  2. Förstår precis din frustration. Man ger sig inte ut i onödan när det är sånt väder. Besviken blir man när man planerat något men......tänk på att du tjänar in lite pengar. Sitter man insnöad så kan man inte handla någonting. Så kan jag tänka i de värsta ögonblicken och det lindrar lite av smärtan. Sur får man vara det är jag också mest hela vintern. Till sommaren blir vi glada igen.

    SvaraRadera