fredag 10 december 2010

¤¤¤¤TJA.......SKA JAG GRÅTA,ELLER.......¤¤¤¤

På väg hem ifrån jobbet imorse,satt jag och "filurade" lite på,huruvida jag skulle göra en liten investering,så här lagom till Jul.
Investeringen,skulle vara,någon form av garderob,som skulle placeras i hallen.
Istället för hatt och skohylla.
Tanken har funnits ett tag.
"Sjömannen" tycker som vanligt,att Ewan  är jobbig och tänker för mycket.

En av mina "Fyrbeningar",nämnligen Lilla "Turbo-Thea",har STOR benägenhet,att hitta på hyss.
Ett av hyssen,har varit att tugga i sig skor.
Så istället för skohyllan,så har även hatthyllan fungerat som förvaring,åt skodonen.....lite trist!

I ett halvårs tid,har det dock varit lugnt,med skoknaprandet.
Ewan trodde i sin enfald,att hon vuxit till sig och att faran var över.

MEN just idag,när jag funderat på garderoben.
Kommer hem och öppnar ytterdörren.
Möter jag mina nya stövlar,mitt på golvet i hallen.
Ewan får rysningar.
För just dom stövlarna,hade jag letat efter länge,för att kunna använda,när jag ibland ska vara uppklädd och vara iklädd kjol.

Konstaterar att utsidan på stövlarna är intakta,men insidan på den ena stöveln,fodret är sönderslitet.
Visst kan man använda stöveln.
Vad som döljer sig på insidan,syns ju inte.......men lite ledsen blir man.......
Bara att svälja tårarna.
Gjort är gjort!
Stövlar är ju bara "Världsliga Ting" som "Karlsson på Taket" brukar säga!
Kunde ju varit värre!
Solen skiner i allafall över Lunnatorpet,denna Fredag!
Det är kallt ute och kallt inne!
MEN Ewan lever och har hälsan + Att hon faktiskt Älskar sina "Fyrbeningar"!
Vad beträffar "Turbo-Thea" så lär hon nog fortsätta att vara husets "Hyss Makerska!
Ewan....ja,hon kommer nog fortsätta,att ha dålig pli,på sina Djur!

Slutar nog med en garderob i hallen,förr eller senare......hoppas jag!

2 kommentarer:

  1. Hörde ett bra djurnamn idag...lilla svär=)
    Garderob är en bra idé. Finns ju såna skolådor med iofs...fast de är ju mindre snygga.
    kram/lilla svärdottern

    SvaraRadera
  2. Verkar vara en lösning och rätt skönt att kunna stänga dörren om både skor och kläder

    SvaraRadera