tisdag 28 december 2010

****TJOHOO....HÄR SITTER EWAN....***

.....ensam i natten.....
Jobbet igen.
Helgen är slut.
Så också Ewan.
Visst är det mysigt med Julen.
Dock skönt,att allt håller på att återgå till normal rytm.
Så också Ewans mage.
Sakta men säkert håller den på att stabilisera sig,efter Julens alla konstiga matintag.
Kan inte påstå att jag frossat precis,men det lilla räcker,för att få Ewans mage ur balans.
Nog om den informationen.

Jag saknar Julen,när man var en "riktig" familj.
Svårt,när man skaffat sig ny Man och på köpet fått 3 stycken "Bonus Kids".
Jag får känslan,av att inte riktigt räcka till.
Svårt är också,att sammanföra,två olika familjer och sen försöka fira Jul.......
Ewan vill ju helst av allt,vara med sina Barn......
Äkta Mannen,vill att jag ska vara med honom......
Äkta Mannen,eller "Sjömannen",hatar egentligen Julen.
Har dåliga minnen,från den tiden han var gift med sin förra Fru.....
Ska ju inte behöva gå ut över Ewan,eller......
Ingen gran fick jag.
Första året utan gran,i mitt 55 åriga liv.
Hade väl,som vanligt själv kunnat fixa en gran.Tyckte att detta året,kunde "Sjömannen" bjuda till och forsla hem en gran.
Så blev det INTE!
Onödigt,tyckte "Sjömannen"!
Sorgligt,tycker Ewan!

Nu har Ewan gnällt färdigt.
En kopp kaffe.
8 timmar kvar av jobbnatten.

Ciao mina Vänner!
Ewan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar