onsdag 8 december 2010

¤¤¤LUGN KÄRA "SKATAN" ¤¤¤

Visst sover Ewan mer än ett par timmar.
I vanliga fall sussar jag 6-7 timmar,varje natt.
Dom STORA sömnproblemen,infinner sig när Ewan jobbat natt,kommer hem och ska försöka sova.
Oftast handlar det bara om ett par timmars sömn,vid dessa tillfällen.
På tok för lite.
Jag har jobbat natt,i över 30 år.
Har alltid kunnat sova,på dagarna.
Nu är det ju så,att Lilla Ewan blivit äldre och allt fungerar inte riktigt,som i yngre dar.
Människokroppen är gjord för att sova på natten och uträtta sysslor på dagen och inte som Ewan,tvärt om!
Jag skulle ju givetvis,kunna söka en Dagtjänst,för att komma till rätta med mig själv.......men det är inte Ewans "grej"........lite av en "Ensam Varg".
Ni ska veta att jag värdesätter,all min fritid,som nattjobbet för med sig och det som jag värdesätter mest: Jag slipper kliva upp på morgonen,ge mig iväg för att jobba.....ingen Morgonmänniska här inte!
Jo.....jag kan visst stiga upp tidigt,inga problem.
Problemet är att göra sig iordning och ge sig iväg....huamej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar