måndag 13 december 2010

¤¤¤SAMMA VISA¤¤¤

Samma fenomen,som jag tidigare nämnt.
Ewan ska jobba natt.
Något händer i huvudet.
Ewan har tusen saker,hon måste uträtta.
Tvätta.
Rasta hundar.
Dammsuga.
Sortera.
Vika tvätt.
Slå in Julklappar.
Laga Stek,till middag.
Vims,vims,vims!!!!
Jag "boar" värre än en hög gravid kvinna!

Ewan är ganska nöjd.
Rena golv.
En röd,nyvävd trasmatta,pryder golvet i köket.
Ett nytt alster,som min Faster Nina vävt.
Körde inom och hälsade på,när jag var ute och for,under gårdagen.
Resulterade i två nya trasmattor,under Ewans arm,när hon lämnade hennes hus.

Bilden ovan,blev inte så bra.
Har fortfarande inte hittat sladden till min Kamera.
Fotograferar ,med "mobilen" .

Pinkallt ute.
Iskalla vindar.
Har inte ens vittjat brevlådan idag,fast den bara ligger ett stenkast,ifrån tomten.
Fniss....tar posten,när jag far till jobbet ikväll.
Ewan ska nu äta middag.
Väntar bara in Sonen,som kommer från skolan med bussen.
Hundarna vet att idag vankas det godis,på matbordet.
Dom har redan intaget "vänteläge",under bordet.
Stek,sås och potatis.
Hederlig husmanskost.

1 kommentar:

  1. Underbar matta! Hon är så duktig på att sätta ihop färger. :-)

    SvaraRadera