onsdag 1 december 2010

¤¤¤BEREDEN VÄG,FÖR HERRAN......ELLER EWAN......¤¤¤


Strax dax för Ewan,att spotta i nävarna.
Hoppa i overallen,
På med stövlarna.
Nya tag med snöskopan.

För just precis för en stund sedan.
For snöplogen förbi på högra sidan.
20 minuter,så far den förbi på vänstra sidan.
Serverar Ewan en vall framför grindhålet.
Ingen "pardon",ut och forsera.

Jag läste din blogg,Anita.
Du skrev om värmepumpar.

I ca 2 års tid,har Sjömannen,pratat om detta fenomen.
Ältat och stött.
Svårt att bestämma sig.

Förra året var ju också en Vargavinter.
Vi hade INGEN ved.
Sjömannen hade pga sitt diskbråck,inte kunnat fixa detta.
Elräkningarna blev skyhöga.

I höstas kom värmepumpen på tal igen.
Bara på tal,inget annat........

Då undrar jag bara?
"Leksaken" han köpte i våras.
Den gamla Bogserbåten.
Restaureringen av denna,kostar.
Inga tveksamheter där inte!!!!!
Ett "skötebarn".......
VIKTIGA GREJJER!!!!

Om sen Ewan fryser häcken av sig?
Mindre viktigt!

Tusan...Ewan är bitter.......
Borde vara snäll,så här i Juletid!

1 kommentar:

  1. Man blir sur och elak när man ständigt fryser. Det är inte bra för varken kropp eller själ.
    Vi kan förstå varandra du och jag som har samma helvete vintertid men jag har ju ingen karl att reta upp mig på förstås och hade jag någon skulle han nog få en spark i ändan om jag känner mig själv rätt så sur är jag just nu så du kan tro att jag förstår dig.

    SvaraRadera