måndag 5 december 2011

******VÄDRAR SNÖ.......******

.......hm,kan det vara så?
Blogg Vännen Filifjonkan,som bor åt Kalmar hållet,skriver i en kommentar,att det snöar där uppe.
Om jag kikar mot Öster och Kalmarhållet......ja,då är himlen oroväckande mörk......
........kollar jag åt Väst,mot Karlshamnshållet,är himlen ljusblå,som en sommardag.
Över själva Lunnatorpet,hänger just nu en STOR Sol.
Ska bli intressant och se,vad det kan bli av detta?
Herre gud.....det är klart det ska snöa.
Sjömannen for ju igår och Ewan är ensam i Torpet,i händelse av att det skulle behövas snöröjning..........
Inget konstigt med det.....precis som vanligt........

Hu.......otäcka minnen,ifrån förra vintern.........

2 kommentarer:

  1. Klart att det snart snöar. Du är ju av samma sort som jag, den som vet hur jäkligt besvärligt det är med snö. De romantiska snöälskarna sitter i lägenhet och kan bara titta på snöhelsikget genom fönstret och slipper ampas med den.

    SvaraRadera
  2. hahahahaha,, godafton Ewan skrattar igen du kan trösta dig med att det kom bara lite syns inte nu bara en anings vitt i ett hörn av trädgården som väl är.Hmm du har väl styrketränat dina muskler ifall det blir som förra året,,Har inte jag men jag har kollat tändstiftet på snöslungan tips..ifall din "snöslungare" befinner sig på den blå ocean.Men nu tror vi på fint höstväder solsken som du haft idag då och ok 1 plusgrad kan gå an om det måste Godnatt nu.Söta luciatöser du hade.

    SvaraRadera