tisdag 13 december 2011

*****LUCIA*******

........men,ack,sicket väder.
Pinblåst och regnet öser ner.
Ewan firade ju Lucia igår,på barnbarnet Malvas dagis.
Malva går på ett sk."Utedagis",där den mesta tiden tillbringas utomhus.
Även Luciatåget,skulle gå av stapeln utomhus.
Givetvis började det regna,när det var dax.
Lite synd,men det fanns en liten scen,som kom till användning.


Blev ingen bra bild.
Ewans barnbarn,är 3:an från vänster.
Rak i ryggen och med knäppta händer......lilla Malvan......

Idag har Ewan varit på "Krismöte" på jobbet.
Personalens bearbetning,av vad som hände i helgen.
Jag kände att jag inte hade något att bearbeta.
Tyckte enbart att det kändes skönt,att han till slut fick somna in och lidandet tog slut.
Eftersom det var jag som var med,hela hans "sista resa",så tänkte jag,att den övriga personalen,hade små funderingar och frågor till mig.
Så för deras skull,åkte jag dit och det kändes bra.
Ska snart ge mig iväg till jobbet igen.
3 arbetsnätter framför mig.

Min käre Make,dyker nog upp på torsdag kväll.
Han har kört bogserbåten,hem ifrån Frankrike och ligger nu på varv,nere i Simrishamn.
Lite småplock runt den,innan den ska upp på "slipen" för att ses över,inför vintern.

Trevlig Lucia kväll!
Ewan

1 kommentar:

  1. Så gulliga. Utedagis låter som en bra ide. Tror att barn är alldeles för lite utomhus idag

    SvaraRadera