onsdag 21 december 2011

****KÄRA FILIFJONKAN******

Fy,för otacksamma Fåglar,som bajsar på din bil.
Klart jag skulle tvättat din bil,när jag ändå höll på.
Givetvis,skulle jag bjudit på Ris a la Malta också.
Du kunde suttit inne i stugvärmen,medan Ewan skurade bilar.
Faktiskt var det ganska skönt ute.
Dock ingen Julkänsla.
Medan jag tvättade bilen,tänkte jag på alla Människor,som snurrar runt i affärer just nu.
Handla inför Julen.
Mat och klappar.
Jag är så nöjd och glad,att jag redan fixat,den biten och slipper trängas,med alla "Tokgalna" Människor.

Ewan har också skurat badrummet idag.....fniss.....luktar såpa i hela huset......

I bara farten,åkte skinkan i grytan och där står den nu och puttrar.
Griljeringen,tar vi i morgon,så ock provsmaket.


Resten av dagen,tar Ewan med ro.
Jobbdax ikväll.
Nu ska jag avnjuta lite varma mackor,med kantarell stuvning.
                        Ciao!

2 kommentarer:

  1. Hej Ewan. Åh så gulligt av dig men jag skulle ju varit med dig då så kunde vi suttit tillsammans sen och smaskat på ris ala maltan fniss,,Vad duktig du varit såpskurat det är en bit juldoft av såpan i min värld (barndomsminnen,,,) Skinkan på spisen med ja min skall jag göra i kväll här är det ägg i äggkokaren däremot just nu.. så skall det trillas små fina köttbullar Ha det så bra på jobbet och hoppas det blir lugnt (passa dig för halkan idag tog gåstavarna till min soptunna nyss,,)

    SvaraRadera
  2. Det är klent med kommentarer från mig nu för tiden men det beror på att min dator är så skitdålig så det tar timmar att läsa och skriva till er mina kära bloggvänner.
    Mina fåglar skiter aldrig på mn bil och skulle dom göra det märkts det inte i djupsnön. Där ser man ytterligare en postiv grej med snön. Fågelskiten syns inte hi hi. Ha en härlig jul. Jag ska koka gröt till 30 personer ikväll till morgonfika på jobbet. Gruvar mig alltid för det. Tänk om det bränner fast

    SvaraRadera