onsdag 7 december 2011

****HJÄLP.....DE VA "SNORHALT".......******

Gårdagens tripp,till Västra Blekinge,var "snorhal",på vägen ner.
"Svarthalka" som Farbror Vädergubben kallade det.
Halka som knappt syns,men finns.......farliga grejjer,det där........
När jag for hemåt på eftermiddagen,var vägarna betydligt bättre.

Så var det tisdag idag.
Ewan har snurrat till det ordentligt......en kaotisk dag,som bara ewan kan ställa till.....
Samtidigt som jag tvättar och renbäddar........


........så kom jag att tänka på,sådana där Ljuvliga små Bakverk,jag sett mycket av i tidningarna,på sista tiden.
                                                                  MACARONS!

..................Ewan vill testa!
...........hm,men vågar jag verkligen ge mig på att prova?
Sagt och gjort......bara att kavla upp ärmarna och sätta igång!
Lite klurigt.........
Resultatet blev så här:


Inte så runda och fina,för ewan hade ingen Sprits,men ack,så goda!
Kolla in Ewans kök!
Ewan är en "Stök Fia",som kan konsten att skapa ett Kaos!

(Nu är det fixat och snyggt igen)

"Turbo-Thea" gillar,när Matte bakar.
Vill gärna provsmaka,men väluppfostrad(ha,ha,ha....inte ett uns sanning,i det påståendet)som hon är,så smakar hon inte,bara tittar!

  

 







Tusen TACK,Gunilla,för den fina kransen!
Nu hänger den på plats!




2 kommentarer:

  1. Halka är hemskt. Även om man kör försiktigt så finns det ju andra som inte aktar sig.
    Jag är nog lika som du. Stökar till förfärligt när jag gör något. Kakorna såg verkligen goda ut och kransen var fin. Imorgon ska DansBritt och jag göra kransar

    SvaraRadera
  2. Hej igen hahahha rör du till det sa du tycker jag inte mer fniss...jamen det syns ju när man jobbar igång med sådant Du är jätteduktig tycker jag men det värsta är att du suktar en med sådant smarr (kan du maila över en kaka åt mig så är du snäll)
    Tungan hänger som en slips Tur du var beredd på halkan på vägarna usch det är obehagligt det är halt hos mig idag så det stör! Skall iväg till butiken lilla mor behövde ha hjälp dit idag Vill inte hon skall gå i denna halka Lårbensbrott är lätt att dra på sig då och så kul skall vi inte ha. Kramis

    SvaraRadera