fredag 9 december 2011

*****NEJ,NEJ.......INTE STRÖMLÖS IGEN......******

Jodå........några timmars sömn,efter nattens arbete.
Vaknade jag upp,av att stormen härjade utanför mitt fönster.
Upptäcker till min fasa,att strömmen är borta och det är kallt i huset.
Inser att jag inte kommer att få något kaffe i kroppen.....PANIK!!!!!
Ewan MÅSTE ha kaffe,när hon vaknar!!!!
Vad gör man?
Jo.....man spottar i nävarna.
Ger sig ut i särken,för att hämta ved.
Gör upp en brasa.
Värmer vatten över den.
En bryggtratt.
Vips,så har man kaffe och mår genast bättre!

...............för kaffe är viktiga grejjer och bra Quinna,reder sig själv och har lösningar,på det mesta!

2 kommentarer:

  1. Tur att både du och jag har vedspis att elda i och att vi inte bangar för lite strömavbrott eller annat tjafs. Kvinnor kan!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Ewan Ja " Bättre brödlös än rådlös" tips man kan tända 6-6 levandes ljus och hänga en panna över så vattnet kokar upp tar den stund mern lagom få på sig kläderna och tvätta av sig nattdammet så är det klart..Jag har en sån där burk med frystorkat kaffe hemma ifall strömmen går så är det lätt att fixa en mugg bara.Men det har stormat på rätt bra men här regnade det och ingen snö så jag är rätt glad för det faktiskt.
    Ha en bra helg nu då.

    SvaraRadera