måndag 28 november 2011

*****STORMEN HAR BEDARRAT*****

............Lunnatorpet står kvar.
Tusan vad det blåste i natt.
Ett par granar brakade i marken,nere i Kohagen.
Strömmen försvann 21:30 och kom tillbaka 08:30 på morgonen.

Vi har en lykta på stolpe,uppe på gårdsplanen.
Den fungerade inte,när jag flyttade hit.
För 5 år sedan,bytte jag glödlampa i den,men den fungerade ändå inte.
Igår när stormen var som värst,började lampan helt plötsligt lysa........märkligt......

Gammelhunden och Ewan tog en tur i Skogen,för att kolla,vad stormen orsakat.
Inga större skador.
Bara lite murkna träd,som gett vika.




Hemma på gården jobbar "Sjömannen".
Kl 05:10 imorse,kom en kompis till honom,med ett lass grus.
(05:10.....okristlig tid.....)
Infarten ska förbättras.......

Själv sitter jag just nu och funderar på,om jag skulle ta och svänga ihop en smarrig kaka .....
Tja,så får det bli.
Ska kolla in lite goda recept på datorn.


2 kommentarer:

  1. Hej Ewan.
    Ja du det var en blåsig natt usch gillar inte sånt det gnäller och gnekar i huset och känns som det vill flyga iväg men vi klarade oss bra här ändå Det värsta gick mera söderut som väl var säger man egoistiskt...Jaha och du skall vara flitig och göra en kaka du,,pepparkaka mjuk kanske? Jag gjorde en faktiskt i lördagskväll Den första julkakan för i år.Det var ju väl du slapp stora trädras på er hundpromenad i skogen.Det murkna skall ju ändå bort så det är ju försumbart men lustigt med din lyktstolpe En lynnig typ tydligen nja är b väl någon sladd som är lös kanske. E
    n skön kväll tillönskas

    SvaraRadera
  2. Jag är glad att vi kom mitt emellan 2 stormar när vi åkte hem från Island. Här gick det inte att sova uppe på övervåningen inatt för allt ojud och nu vräker snön ner så man inte ens kan se ut. Vilken tur att jag slipper ge mig ut i blötsnön och halkan. Det är avverkning efter min byväg och här kan man bara mötas på mötesplatser så när timmerbilarna kommer i full fart utsätts man för livsfara. Fy attan

    SvaraRadera