måndag 14 november 2011

*******HÄRLIGT HÖSTVÄDER********

Passar på att vara ute,så mycket det går.
I trädgård och i skog och mark.


Hittade faktiskt en bärkasse,med Trattkantareller,häromdagen.
Hade säkert hittat fler,men det var lite oroligt i skogen.
Älgen var i närheten,knak och brak.......
Ewan har lite respekt,för "Skogens Konung".

Hemma på tomten är det krattning som gäller,men man kan ana slutet.
Inte så många löv kvar på träden.
Den här lille krabaten,hittade jag i en lövhög.
Kall och lite stel.


...............Ewan gav den lift,till ett säkert ställe.
Nere i källaren,är Vatten Salamandrarna,på väg in ifrån dammen,nere i Kohagen.
Målet är som alla andra år.
Vintersömn i Lunnatorpets husgrund.

Sonen har börjat övningsköra.
Ewan har gått Handledareutbildning......hm......men är för feg och vågar INTE övningsköra med honom.
Har lämnat över ansvaret till Storebrodern Simon,så länge.
När han blivit duktig bakom ratten,då har jag lovat ta över övningskörningen.
Det är ju så,att Ewan hatar att köra bil.



Vi hade ju ett magiskt datum häromdagen.
Jag lyckades fånga det,när jag var ute och körde.


Jag läääääängtar till Advent!
Barnsliga Gamla Människan!
Tiden innan Jul är nästan mysigast.
Ljus i mörkret.
Härliga dofter.
Pyssel.
Julklappar och små Barnbarn med önskningar.
Barnbarnet Malva önskar sig liksom förra Julen,en livs levande Häst........hm.........hur ska man kunna tillgodose,en sådan Önskan.....inte lätt.....

Idag har jag varit en sväng inom stan och faktiskt så hittade jag några Julklappar.
Skönt att slippa stressen innan Jul.....Ewan gillar att ta det lugnt,i sin egen takt.




1 kommentar:

  1. Hej Evan.
    ojoj akta dig för herr älg han brukar inte gilla närkontakt. Har sprungit som en galning i skogen vid 2 tillfällen Filifjonkan har respekt för skogens kung hu stor är han med ju.Jaha sonen
    skall göra vägarna osäkra nu fniss övningskörde med min son när det begav sig men han fick en intensivkurs och det var himlars bra fixade allt på drygt en vecka, Skönt sen när de kör själva. Så hoppas det går bra för sonen din. Ja visst är det puttrigt när det är advent och allt man skall fixa till och alla ljusstakarna och dofterna håller med dig längtar lite till det jag med. Hade inte trattkantarellerna frusit i skogen?Det har ju varit kalla nätter ordentligt? Fast kanske inte där du ha dina bopålar då. Ha det bra...

    SvaraRadera