torsdag 24 november 2011

******"BOAR" SOM EN GRAVID KVINNA*******

...........ja,jag "boar".....
Det förbannade fenomenet,som alltid dyker upp,när det är dax,att gå på mina nattpass.
Jag blir så trött,på mig själv.......
Att jag ALDRIG lär mig,fast jag vet.......
Ewan far omkring som ett tokgalet Fruntimmer.....
Idag har jag varit alldeles extra tokgalen!
Tvättar.
Stryker.
Renbäddar.
Viker och stoppar in ren tvätt,i skåp och lådor.
Städar toaletter.
Rastar hundar.
Kastar skräp.
Slår in julklappar.
Boll lek med hundarna.

Mitt upp i detta,kom jag på,att man kanske skulle ta och rengöra ugnen.
Skruva loss luckan.
Höll på att inte få dit den igen.
Många STORA och fula Svordomar,halkade ur Ewans trut.......

.........men till slut lyckades jag!
Sofflocket fick nytt tyg.
Grårandigt,blev blårandigt!


Ewan nöjd!
Mitt i allt kaos,hann jag även förbättra det röda i mitt hår........puh.......
Luften gick ur mig.
Orkade inte laga middag.
Blev lite "fulmat".
Billys "Pan Pizza".
Förresten,varför ska jag stöka med middag?
Ändå ingen utom jag hemma.
Sjömannen i Norge.
Min Son Philip,for till Jönköping i morse och återkommer Söndag kväll.

Igår hade jag däremot Middagsgäster.
Dotter och dotterdotter.
Så här trött blev Dottern efter middagen:

"PALT KOMA" kanske?????



1 kommentar:

  1. Men hej Ewan.
    hallåå gode tid blir alldeles slut bara av att läsa allt du gör innan du skall iväg? Det är ju duktigt och bra gjort det kan man lugnt säga men varför får du dessa ryck innan du skall iväg till arbete.Nattpassen är säkerligen rätt jobbiga de med så du behöver ju få en stunds lugn innan kan man tycka. Men ok man känner sig själv bäst och orkar man så gör man. Effektiv hemarbetstid. Sen vill jag säga att din soffa gillar jag stenhårt det är lustigt förstår du har en likadan i vitt fast min överdel är liksom kurvad med backe uppåt på mitten annars ser de likadana ut men mitt tyg är gammelrosarutigt. Men ditt tyg var väldigt snyggt på sofflocket ?Bjudit på mat har du med gjort ja du hinner med mycket som jag ser här, Hoppas ditt nattpass blev lugnt så du fick sitta ned lite i alla fall. Trevlig första advent på dig nu

    SvaraRadera