fredag 25 november 2011

*****IDAG ÄR EWAN,LUGN O FIN.......*******

.........inget "boande" här inte!
Jag vet inte varför jag far runt "som en skållad råtta",när det är dax att jobba.
Har alltid varit så,Filifjonkan..........man vill liksom,få saker och ting undanstökade.......
........men som sagt,idag stökas det INTE!!!!!
Natten var stökig på jobbet,så det gäller att ta igen sig.

Jag jobbar ju med människor,som har Autism.
Autister har svårt för förändringar.
Vill gärna ha det som det alltid varit.
Var sak på sin plats.
Rutiner för att klara sin vardag,någorlunda bra.

Därför blev det lite stökigt och helt fel på jobbet i natt.
Dagpersonalen hade pyntat och satt upp lite julsaker,inför Advent.

                                            Vackert o julfint............men ack,så förödande och fel det kan bli!
                                    Helt plötsligt,blev "cirklarna rubbade" och oron började infinna sig........

                                                      Brukar ta några dagar,så har lugnet lagt sig igen.

När Ewan kom hem ifrån jobbet i morse,hade jag besökare i på gräsmattan.
Där stod en Älgkalv och glodde.
När jag närmade mig,hoppade den över staketet in i kohagen.
Där stod Älgkon och blängde.
Dom brukar vara 4.
Älgtjuren och en ko fattades.
Kanske försvann dom,vid Älg jakten......
Hur som helst,ståtliga djur är det.

Nu ska Ewan fortsätta att göra ingenting.
Ska fixa lite kaffe.
Äta ett Wienerbröd och en hallonmunk...."kakfrossa".....kan man väl unna sig.....de e ju fredag och allting!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar