måndag 7 november 2011

*****SÅ VAR DET MÅNDAG IGEN******

Förkylningen börjar släppa och man börjar känna sig "normal" igen.
Tisdag eller onsdag,dyker Käre Sjömannen upp igen,efter 4 veckor till sjöss.
Man skapar sig,ett eget liv och egna rutiner här hemma.
Så dyker han upp.
Då blir man nästan lite irriterad,när ens "Cirklar blir rubbade"........
Nästan så man blir lite rädd,för sig själv.

Jag förstår fortfarande inte,hur man kan sitta och gunga ute på havet.......(hur osocialt,som helst) vecka efter vecka,år efter år........
Tiden går ju och man blir ju inte yngre precis.
.........men,men,alla är vi ju olika och tur är väl det.......

.............och Ewan tycker ju om,sin "Sjöman".

2 kommentarer:

  1. Hej Evan.
    En sjöman älskar havets våg hör stormarnas brus...
    (Harry Brandelius i saligt minne bevarad) Ja man har sina egna rutiner som du säger,,,jag skulle inte klara idag att ha en som kom hem och saboterade mina fniss..Fina rosor du satt som välkomnande skylt de skriker sommar sommar.. Fast idag sprack det upp och solen sken flera timmar det var länge sedan det Ha en skön helg med dig

    SvaraRadera
  2. När man är "själv" blir man till slut lite speciell och jag vet att jag skulle bli väldigt irriterad om jag hade en man som skulle rubba mina planer stup i ett. Fast kanske skulle jag ha en sån man som du som bara kom hem ibland och som man inte behövde tampas med varje dag. En sån mörk november som nu kunde det vara skönt att ha någon som andades bredvid en i sängen men det är kanske lugnast med katten Oskar

    SvaraRadera