onsdag 16 november 2011

*****GLÅMIGAST I STAN*******

Efter nattjobbet,beslutade jag mig att fara in till stan.
Hade i tankarna att inhandla en present,till min Sjöman,som på fredag firar 10 år,som nykter Alkoholist.
Starkt jobbat,Mannen!
Han reser ju en del i jobbet.
I hans packning ingår Ewans Hello Kitty toalettväska.......fniss ........i grälla färger.


Undrar vad Tulltjänstemännen tänker,när dom hittar en sådan gullig och feminim väska,i en Sjöbuses kappsäck...........ett gott skratt kanske,bakom kulisserna.........

Hur som helst.
Ewan stegade in på KICKS,för att inhandla väskan.
Där blev jag genast antastad av ett butiksbiträde,som frågade om jag hade tid en stund och om hon fick ge mig lite hudcremeprover,från det dyra märket Ester Lauder......
Tja,Ewan tackade ja och blev genast instruerad,vikten av att smörja sitt skinn......ansiktsmasker och annat strunt,som Ewan absolut inte har tid med,men kanske borde ta tag i........

När jag en stund senare lämnade affären och klättrat upp på rulltrappan.
Blev jag med ens varse,en rödhårig,blek individ,i en spegel.
DET VAR JAG......hjälp.........
Då förstod jag,att jag var ett ypperligt objekt,blek och glåmig,snustorrt skinn.
Klart att det välsminkade,solariebruna,välfriserade KICKS biträdet,visste vad hon gjorde,när hon valde just Ewan,för att ge bort lite prover och sedan helst få kränga lite dyra medikamenter.
MEN,tyvärr högg hon i sten!
NIVEA,funkar bra,för både Ewan och plånboken!

Nähä......nu blir det soffhäng,en stund,innan 2:a jobbnatten.
Klockan är strax 16:00 och mörkret smyger sig på,utanför mitt fönster.
Trevlig Onsdags kväll!
Ciao!
Ewan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar