tisdag 15 november 2011

******RÖD DOJJORNA PÅ********


Gammelhunden och lite "egentid".
Ut i skogen.
Promenix i det härliga vädret.

Härligt tycker Gammelhunden!!!
Spännande dofter.
Mängder av skit,att rulla sig i!
Så blev inte fallet.
Ewan höll hunden kopplad och kunde på så sätt avstyra alla "skitrullningar".

När vi kommit en kilometer in i skogen,hör jag något komma travande bakom oss.
Vänder mig om och där kommer "Turbo Thea" springande.
Mitt hjärta for upp i halsgropen.
Hon hade stuckit ifrån Sjömannen,korsat landsvägen(tur att inga bilar kom)rännt upp i backen och spårat upp Ewan.
ARG blev jag!
För det sista jag sa till sjömannen innan jag gick:
Släpp inte ut hundarna.
Jag är till baka om tre kvart.
Ändå släppte han ut dom........ibland undrar jag om Män bara hör varannat ord,när man pratar med dom?????
Nä,nu var jag elak........


2 kommentarer:

  1. Hej Ewan, hahah män sa du de hör bara precis det de vill höra.Är Filifjonkan erfarenheter av det manliga släktet. Du kan stå framför dem med en lur och skrika ut vad du vill de skall höra de stänger liksom bara av sina batterier när man har något man vill de skall komma ihåg eller höra..men viska ordet ishockeymatch ute i förrådet så kan du du vara säker på att tvn är påslagen och en soffpotatis landat hmm..begriper inte att de hör då.

    SvaraRadera
  2. Nja ibland undrar jag om männen här mer än 25 % av vad man säger och ibland ingenting alls. Jag har skrivit ett helt inlägg om just hundar och män just idag och nu fick jag ju liksom vatten på min kvarn när jag läste det här.

    SvaraRadera