söndag 20 november 2011

******SOM DET KAN BLI..........********

..........tja,jag som inte skulle göra ett skit idag.
Har faktiskt fått en hel del uträttat.
Att bo i ett gammalt hus,ifrån 1800-talets början,innebär att man också måste dela rum,med en hel del småkryp.
Helt OK.........så länge man slipper vägglöss......fniss......nä, så illa är det inte.
Däremot finns det gott om spindlar i huset och dom verkar trivas bäst,uppe i taket,längs med taklisten.
Där uppe i takhöjd,har även Ewan befunnit sig i dag.
Dammat och torkat!


                                           Hallen har fått sig en omgång!

                                                Så även köket!

                                                    Fönsterkarmar!


Mina små "Tildor",har också blivit befriade,ifrån damm.
Ewan känner sig duktig och nöjd.

10 plusgrader,har temperaturen legat på utomhus.
Vindstilla och behagligt.

När jag var ute med hundarna,upptäckte jag,att Snödropparna tittar upp i rabatten.......


Här snackar vi "Felprogrammering"........
Klockan är nu halv 4 och mörkret börjar tränga sig på.
Dax,att starta upp dagens middag.
I dag serveras,enligt önskemål TACOS.......
........men först ska Ewan tända lite ljus i Lunnatorpet.


I bakgrunden,kan man skymta,att Ewan har tjuvtänt,sin lilla gran..........

1 kommentar:

  1. Hej Ewan. Men så mysigt du har det och en så där vacker gammal trädörr med speglar på och en härlig gammal byrå Spindlar vid taklisterna ja det har jag med fy för den lede Har gjort en långborste med hård lindad borste på och tejp så den drämmer jag dem med man når upp med långskaftet Flugsmällorna är ju för korta Alltså små spindlar gör inget men du vet källarspindlarna modell handflata gör Filifjonkan klart nervös...de bits bra med.
    Men nja jag ser är de på väg upp igen det var ju illa får gå ut och kolla mina med då inte bra alls. Jag tycker småfåglarna sjunger mer än de brukar vid den här tiden så de blir väl med lurade.Ja du har gjort ditt städryck för idag nu ju dags fixa naglarna om du har en sådan på så nära håll så passa på det är dyrt att beställa tid

    SvaraRadera