tisdag 22 november 2011

*****ALLA BORDE.........*******

..........men det är få förunnat!
Att ha en riktigt God Vän!
Jag har en.
Bara en och det räcker gott.
Att kunna tanka energi,bara genom ett litet telefonsamtal.
Det är värt mycket!
Efter dagens "prat" med Dig,så kändes Livet lite lättare och jag fick en hel del saker uträttade.
TACK för att du finns "Bästaste Gunillan".

På med dom röda "fuldojjorna".


I dag var det "Turbo Theas" tur,att få lite ensamtid med Matte.

 Då blev Gammel Hunden sur.

Protesterade,genom att ställa sig på bordet........men Matte gav inte vika.

Ut i skog o mark.


Vi skulle plocka mossa,till Hyacinterna.
Blåbärsris till Ljuskronan,som ska kläs.

Spännande att se,hur det blir.

  Hyacinterna är nu planterade och hamnade under en grön mossbädd.

Jag har också tjuvstartat,med en Advents stjärna i fönstret........
........ja,ja......jag vet att det är för tidigt.........


Min lilla "Vätte Tomte" ville också komma fram och komma upp på sin plats,över öppna spisen.............

1 kommentar:

  1. Hej Ewan. Ja visst är en sådan vän jätteviktig som man kan ventilera allt med s och som lyssnar som man kan ringa när som helst, Har med en sådan en barndomskamrat vi lekte ihop redan som små och har följt varande genom livets alla faser. Det är ju en trygghet. Så gulligt det blev med dina hyacinter och och dina "fuldojor" är ju passande nu till julen med fniss, men jag vet att sådana skor är så himlars sköna att ha på fötterna så man kan inte skiljas från dem absolut inte.
    Nu skall jag skruva lampor i mina ljusstakar några har gått sönder så det gäller att finna den trasiga. Ha en skön kväll och klappa bordshunden från mig.

    SvaraRadera