söndag 21 februari 2010

*****LUNNATORPET*****




.............eller Jukkasjärvi,spelar faen mej,ingen större roll.
Funderar på att bygga Igloos,nere på gräsmattan och hyra ut,till äventyrslystna Stadsbor......finns säkert någon,som tycker det skulle vara mysigt,att leva lantliv i Snö Helvetet.......
Flingorna har även denna dag,dalat ner ifrån en blygrå himmel.....blötsnö och någon plusgrad.
Nu klockan 23:30,dalar kvicksilvret,neråt,i rask takt........15 minus,strax innan jag gled ner i bingen.
Härligt tyst i huset.
Steves dotter kom med tåget till Göteborg och Ewan pustar ut.
Steve for på jobb till Malmö.
Bara jag och gossarna hemma.
...............äntligen,skulle det bli av,som jag väntat och längtat:ETT VARMT HÄRLIGT BAD,I MITT NYA BADRUM!
Så nedrans skönt var det!!!!
Lite finslipning är kvar,ett skåp till handdukar och någon hylla till.
Bjuder på några bilder,ifrån min nya LYCKA.
Ni kan aldrig ana,hur slitet och ofräscht,det var innan.
Detta har jag väntat på i 5 lååååååånga år!!!!

1 kommentar:

  1. Mitt badkar har många gånger varit min tröst i mörkret. När man fryser efter snöskottning, när man har värk i kroppen, brukar ligga i skumbadet och läsa och lyssna på musik. Är jag riktigt ledsen släcker jag ljuset och bara ligger i värmen och halvslumrar. Så jag förstår dig. Det är helt UNDERBART med badkar. Grattis än en gång. Det var du verkligen värd för jag vet att även du har haft en hård vinter. ps här är 32 grader kallt igen och jag missar gammaldansen och måste vara hem och elda istället Skit

    SvaraRadera