fredag 5 februari 2010

''''''''''' FEM KILO'''''''''''''


...........och Ewan är ganska nöjd med sej själv.
I tre veckors tid,har jag levt,ett sundare liv och glädjande nog,har det gett resultat.
Det STORA konststycket,var att ta beslutet och att komma igång.
Jag är väl ingen jättetjock person,men saker och ting,började kännas motiga och tröttande.
Plus att jag börjat utveckla en mage,som gav sej iväg och envisades med att hänga över troskanten.
Jag har fött 4 barn,stora bamsebarn,över 4,5 kilo,men magen har alltid gått tillbaka och blivit platt.
Jag har väl inget direkt mål,men fixar jag 5 kg till,så är jag nöjd.Känner redan nu,att jag mår bättre och är mycket gladare.
Glad blev jag av den STORA,värmande solen,som värmde gott,under hundpromenaden,för en stund sedan,fast vägarna är blixthala och jag äger inga ordentliga kängor,som skulle komma väl till pass just nu.
Hundpromenader kan nämnligen vara livsfarliga,två "tokhundar" som drar åt olika håll........ingen "pli" där inte........
Nåväl........Ewan ska strax göra upp eld i spisen.
Därefter lite "egenvård".
Lider nämnligen av samma sjuka som "Skogsnuvan"..........ÖDLESKINN......dessutom RISHÅR och FNÖSKTORRA FÖTTER.
Fram med baljan och ett fotbad,så får det bli!
Have a nice day!
Ciao!
Ewan

2 kommentarer:

  1. Här har jag fullt upp med självömkan ... gammal och ful och fet och ... ja ...

    Men nu skall jag f-n ta mig ta tag i det ... gå ner några kilon (det är oftast det som behövs för humöret) och komma tillbaka igen.

    Jag beundrar dig som lyckats "ta dig i kragen" eller vad man säger ... Det skall jag också ...
    Man kommer alltid tillbaka. Förr eller senare.

    Kram på dej, Ewan ... Kram!

    SvaraRadera
  2. Skönt att jag inte är ensam. När 5 kg gått bort blir du inte som en skrynklig ödla då hi hi. Fast det är väl en risk man får ta.

    SvaraRadera