fredag 19 februari 2010

*******30 år********

..........just precis,dags datum,för 30 år sedan,kom 2:an......en liten gosse,på 4,5 kg.......som fick namnet Simon.Natten när jag åkte in till Förlossningen,bjöd på samma vinterväder,som vi har ute,just nu.
Vädret ja......ett oväder svepte än en gång över oss igårkväll och ett nytt,lite värre,är visst på väg,under morgondagen.........ja,jag vet inte vad jag ska säga.........
I dag på morgonen,fick jag skotta fram bilen,på jobbets parkering.
Snöplogen hade varit och skrapat upp en "bamsevall" och Ewan kom inte ut......bara att spotta i nävarna........ilsken,arg och vansinnig,skottade jag,så snön yrde.................
Min galna "Sjöman" for till Tranås inatt....detta för att kolla på en bogserbåt.Trodde aldrig han skulle ge sej iväg,i det dåliga vädret......jodå,envis som en åsna..............
Han har en dröm,om att få äga en bogserbåt och kunna bli sin egen igen........
Måste också berätta: MITT BADRUM ÄR KLART!!!!! Trodde det skulle dröja fram till midsommar,men helt plötsligt började det hända saker och äntligen,kan Ewan glida ner i ett varmt bad och bara njuuuuuuta........
7 kg har jag minskat i vikt,7 kg kvar,jag är så stolt över mej själv....YEES!!!!!

1 kommentar:

  1. Grattis till badrummet och grattis till att du lyckats gå ner så många kilo. Kan det vara snöskottningen tro???

    SvaraRadera