fredag 5 augusti 2011

******TÄNK******

...........om Ewan hade haft,en hängiven Tro......
Skulle lämna min bil på verkstad(igen)igår.
Såg en beslöjad Kvinna,komma gående på gångbanan.
Klockan var 18:00.
Kvinnan satte sig plötsligt i vägkanten.
Benen i kors och började be.
Inga hinder i tron,där inte!
Vilken svensk,skulle sätta sig ner på marken och börja be?


Så är vi inne i Augusti månad.
Min Pappa fyllde 83 år häromdagen.
Man känner att hösten är på väg.
Dagarna är fuktiga och arla morgontimma,bjuder på dimma.



Snart börjar skolorna igen.
Sonen börjar andra året på gymnasiet.



Sjömannen är hemma.
Försvinner till Norge,nästa vecka.
Därefter 14 dagar i England igen.



Ewan själv jobbar på som vanligt.
Går på mina journätter i natt och går av måndagmorgon.

Nu ska jag ta kaffekoppen med mig ut och njuta en stund.
Dagen idag,började ganska taskigt.
Mannen är ute i hamnen och grejjar med sin bogserbåt.
Stopp i avloppet.
Vatten i hela badrummet.
Ewan hade precis stigit upp.
Bara att bita i det sura äpplet och leka Rörmockare,iklädd nattlinnet......härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar