torsdag 11 augusti 2011

*****REGNET SMATTRAR PÅ TAKET*******

............hann hem med min soffa,innan ösregnet kom.
Med mig hem,hade jag även en korgstol,som Tanten också ville avyttra.
Precis en likadan,som jag hade på mitt rum,som tonåring.
Kommer ihåg hur det sprakade och knakade i den,flera timmar efter man suttit i den.
Speciellt otäckt var det,när det sprakade på natten...........man inbillade sig att det satt en "vålnad" och stirrade på en,i stolen.........
Tror inte jag är i behov av en korgstol,men i allafall slank den med hem till Lunnatorpet.

 Kanske åker den på en ommålning.
Får bli ett Vinterprojekt.

Så var det tvagning och tvättning av Hund.
"Gammel Hunden" var ute på tomten en runda och kom tillbaka,med lite nya bruna toner på ryggen.
Rävskit på gräsmattan,som hon givetvis,tyckte doftade gott och vältrade sig i..........tvi!
Gissa om Ewan blev glad?



Ewan har Fläsk Pannkaka i ugnen......gott,med rårörda lingon.
Efter maten,ska jag inta soffläge och koppla av med en bok,innan det är dax att bege sig,till den Kommunala Inrättningen,som är mitt jobb och levebröd.

Ciao!












1 kommentar:

  1. Visst är de där korgstolarna charmiga och rätt sköna att sitta i också. Jag har ingen men hade jag sett en hade jag slagit till direkt. Härliga gamla knarriga stolar.

    SvaraRadera