fredag 19 augusti 2011

*****NIX,INGET BLIR SOM MAN TÄNKT****

Sicken dag.
Efter jobbet,MAXI för proviantering.
När jag kom hem upptäckte jag,att jag totalt glömt bort att köpa den varmrökta laxen,som skulle bli Lördagsmiddagen,tillsammans med Dotter och Dotterdotter.
Fast det var väl menat så.
För det blir inget besök i Karlshamn imorgon.
"Gammelhunden" Ripley är sjuk.
Har suttit hos Djurdoktorn i ett par timmar,under eftermiddagen.
Orsaken till att hon slutat äta,var som jag anade,att det härledde ifrån munnen.
Hon har flera lösa tänder,som orsakat inflammation och en stor varböld,på nosen.
Hon hade så ont,så det behövdes en sövning,för att få kika in i munnen.
Imorgon blir det operation.
Inte nog med detta.
När vi kom hem och hon vaknat till liv,bajsade hon blod och blodet droppar ifrån rumpan på henne.
Blev till att kontakta veterinären igen och fick ett akutnummer,som jag kan ringa i natt,om hon skulle bli sämre.
Lite svårt,för jag finns ju på jobbet inatt.
Får förlita mig till,att Sonen Philip,håller ett öga på henne.

2011 är ett år fyllt av besök på Bilverkstaden,med min lilla ettriga hopplösa Citroen och alla besöken hos Veterinären,med mina Fyrbeningar.

Alla kostnader sammanslaget,hade gett Ewan en Dröm semester,långt,lååååååångt bort.
........men,men,vad gör man inte för djuren?
Man vill ju inget annat,än att dom ska må bra.
Hoppas det ordnar sig med Ripley och att hon piggnar till.



1 kommentar:

  1. Stackars liten. Hon ser verkligen eländig ut. Nej det är då sant att saker och ting sällan blir som man tänkt sig och sjuka djur och trasiga bilar är verkligen inte det man vill råka ut för. Hoppas det vänder snart.

    SvaraRadera