söndag 14 augusti 2011

****SÖNDAGSKVÄLL I TORPET*****

Ewan har hunnit med mycket.
Allt ifrån "Barnpigeri" till Svamp plockning.

 Passade Barnbarnen Malva o Julia,medan deras föräldrar,firade sin 6 åriga Bröllopsdag,med en god middag på Restaurang.
Svamp plockningen resulterade som vanligt,i en korg med Kantareller.

Norge besök,har jag också.
Steves dotter Anna,är hemma,med sin sambo.
Dom åker imorgon.
Då ska Ewan ta itu med mitt nyförvärv Köks soffan.
In till stan och handla färg och penslar.
För jag kommer att måla om den.
Passar bäst in i köket,om den är vit.

Mannen sticker till England,på jobb imorgon.
Ska faktiskt bli skönt.
När han ska iväg på långjobb,så blir han riktigt odräglig,dagarna innan han ska fara.
Orolig,kan inte sova,rastlös........vimsar omkring och har många järn i elden.
Så tröttsamt,för min del och måste vara otroligt jobbigt,för hans del.
Tur att man har ett jobb på hemma plan,för 3 mil bort,är ju ingen lång väg.

Själv har jag ju jobbat en del,efter semestern.
Bara haft en natts ledighet mellan passen,men nu är ordinarie personalen tillbaka och jag har 5 nätters ledighet.
Härligt och inte helt fel.

Nu ska jag rensa svamp.
Sedan glida ner i min säng och läsa en stund.
Trevlig Söndags kväll1
Ciao!
Ewan



1 kommentar:

  1. Kantareller önskar jag att det fanns här. De fina gula goda svamparna men tyvärr. Det har inte blivit mycket svamp här ännu kanske på grund av att det varit torrt. Jag behöver svamp nu inte att äta utan att färga garn med.

    SvaraRadera