onsdag 17 augusti 2011

********NOLLDAG******

........ja,precis!
Ewan har haft en "nolldag" eller en "bara vara" dag idag!
Härligt!
Inga "måsten"!
Gör vad jag vill och går inte längre än till brevlådan.
Går omkring och njuter av tillvaron.


Regnet har skvätt emellanåt,men det är behaglig värme ute.
Jag har hållt till uppe i garaget,slipat och grundmålat,min kökssoffa.
Man tänker och filosoferar så bra,medan man målar.
Medan jag stod däruppe,hördes ett förskräckligt oväsen,uppe ifrån skogen.
Skrän och hojtande.
Efter en stund,fick jag förklaringen.
En tysk familj,mamma,pappa och två barn,uppenbarade sig uppe på vägen.
Helt otroligt,att fyra personer,kunde föra så mycket oväsen!
Faktiskt är det så,att Tyskar är ganska högljudda.
Vi har rätt många Tyskar,som bor i omgivningen,sommartid och ska Gudarna veta,att dom både syns och hörs.
.............men,men......alla är vi olika och tur är väl det!

Sonen Philip och jag,har avnjutit en god middag idag.
Nyfångad stekt Torsk.
Hur gott som helst och inget man äter varje dag precis.
Rena rama Lyxmaten.
140:-/kg.....huamej!
Annat var det för några år sedan,när Mannen livnärde sig på fisket.
Då var man bortskämd,med havets läckerheter.

Ewan har också hunnit med att sova middag en stund,inte helt fel.
Även legat på soffan och läst en av mina nya böcker.
Nu är det dax att ta ut hundarna en sväng.
Sen gör vi kväll i Torpet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar