måndag 21 februari 2011

*****YEEEEES!!!******

Äntligen!

........dök mina beställda böcker,ifrån Bokus upp.
Nya böcker = Julafton,för Ewan.
Älskar böcker.

Att få kliva in i någons hem.
Bokhyllor fyllda med böcker.
Ewan blir lyrisk!
Har läst böcker sedan,jag lärde mig läsa.
Intresset,är kanske arvet efter min Pappa och min Farfar,som båda läste mycket böcker och var flitiga låntagare,på Biblioteket.

Så,Ewan ska strax glida ner i sängen och öppna den första boken.

Elden sprakar i spisen.
Middagsmaten avklarad.
Inga "måsten".
Sonen har Sportlovs vecka.
Hundarna är rastade.
"Sjömannen" återvände till havet igår.
Allt är lugnt och stilla i Torpet.
Ewan har jobbat en natt.
Halvslö.
En natt kvar.

Kallt och bister ute.
Snöflingor har dalat ner,hela dagen.........men blir liksom inga snömängder av det.
Ingen är gladare än Ewan.

Isen ligger tjock nere i viken.
Häromdagen satt två vackra Havs Örnar,på isen,en bit ut i sjön.
Pampig syn,men framför allt otroligt trevligt,att dom tycks trivas och finnas ett antal,i våran skärgård.

2 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt att krypa ner under täcket med en spännande bok, när det är lugnt och tyst. Jag läser nästan bara på nätterna. Kul med havsörnarna.

    SvaraRadera
  2. Det är väl härligt att få drömma sig bort i böckernas värld. Jag är med i en bokcirkel och fick en bok i förrgår som var så bra så jag läste ut den direkt.

    SvaraRadera