torsdag 24 februari 2011

*****F.D. EWAN*****

Nere under Lunnatorpet.
Står f.d. Ewan instaplad.
Inte Ewan,i egen hög person,utan mitt f.d. liv.
I form av saker och ting,som inte kommer plats,inne i huset.
Där har det stått,sedan den dagen,"Sjömannen",hämtade mina saker och Ewan flyttade ifrån,sitt radhus och in i "Sjömannens" hem.......
I dag när jag rastade hundarna på gräset.
Kom jag på,att jag skulle gå in i källarutrymmet och titta till,mina grejjer......
Minnen,minnen och åter minnen

Hittade ett enda blad,som fanns kvar ifrån min Poesibok.
En liten vers,som min Älskade Farmor Linnea,skrivit 1963.


En bild på Ewan.
25 år.
2:an ,Simon i famnen,ca 4 månader gammal.


Ytterligare ett foto på Simon,6 år.

Jag hittade mera saker.
Små barnskor.
Teckningar och mycket annat.
Saker som väcker minnen till liv.

För övrigt,har det inte hänt så mycket i Torpet.
Jobbnatt som gäller för Ewan.
Lite varmare idag.
Stort plus,vattnet hade inte frusit!

Conny.
Nog vet Ewan om,att det finns ljuvliga grejjer,som Värmepumpar och dylika saker.
I 3 års tid,har Sjömannen,ältat,vänt och vridit på detta ämne.
I höstas kom han så långt,att han plockade hem broschyrer.......stort steg ska du veta.
Det tar tid,när det ska göras något i hemmet.
Däremot,gäller det bogserbåten,ja,då är det bråttom och går som en dans.......fniss.......
That´s it!
Tycks spela noll roll,om det är kyligt i Torpet.
Sjömannen är ju ändå,knappt hemma!

1 kommentar:

  1. Jag har bestämt mig för att installera en värmepump. Tänk du att få komma hem och det är varmt i huset och vakna och slippa klä på sig under täcket. Aldrig mer en sådan här vinter till.

    SvaraRadera