tisdag 8 februari 2011

¤¤¤¤¤WHAT A NIGHT¤¤¤¤¤¤

Vid midnatt i går kväll,drog den utlovade Stormen in över Lunnatorpet.
Rev och slet i husknutarna.
Strömmen försvann,vid 02:00 tiden.
En timme senare hörde jag hur träden föll,i kanten på Kohagen,25 meter bort ifrån huset.
Kulmen på eländet,var i "Varg timmen" mellan 03 - 04:00.
Uppmätta 28 sekundmeter.
Ingen vidare morgon att vakna till.
Utkylt hus.
Värst av allt: Inget Morgon Kaffe!!!!
Väntan blev en evighet.
Klockan 10:00 kunde man få fart på bryggaren,när strömmen kom.
Uppe bakom vårat garage,hade ett träd ramlat tvärs över landsvägen.
När jag gick ner i hagen,för att kolla in vad som hänt.
Såg det ut så här,i granskogen.




Rotvältor och "Plocki Pinn" !


2 kommentarer:

  1. Men visst var det väl lite mysigt att ligga och lyssna på vinden? Det skulle jag tyckt. Nu kan ju sjömannen såga upp lite ved. Om inte skogsägaren kommer och piper förstås.

    SvaraRadera
  2. Storm är ju det värsta som finns och jag har svårt att sova när det stormar. Jag har en rätt dålig björk nära huset som jag är lite rädd för att den ska falla. Inget kaffe på morgonen är ju pest. Jag har som tur är spisen att koka på.

    SvaraRadera