torsdag 17 februari 2011

*****TURBOLENS******

.......i Lunnatorpet.
Att ha "Sjömannen" hemma.
Är som att ha "Karlsson på Taket",boende i torpet.
"Sjömannen" far och flyger(verkar ha en sån där "Karlssonpropeller,fastskruvad i ryggen).
Han donar och han ställer.
Ewan hänger liksom bara med,i svängarna

Idag väcktes jag klockan halv sju......gääääsp!
För idag skulle det hyras släp och köra en massa skräp,till tippen.
Inte sånt Ewan vill börja dagen med precis!
Han har även hunnit med att elda skräp,på tomten.
När skräp projektet var klart.
Middagen i magen.
Så for han i väg ut till hamnen.
Skulle pyssla om Bogserbåten,en stund.......
Ewan pustar ut.......men medger att det var skönt,att bli av med skräpet.

Igår var vi nere i Karlshamn en sväng till.
Denna gången,för att hälsa på Joz och Isis.
Vi beställde och åt en Bamsestor Familje Pizza.......nice!
Medan jag satt i Joz kök,var jag tvungen att ta en bild,på hyllan hon har över köksbordet.


Nog ser man,att det är 50-tal som gäller,hos Joz.
Finns en del minnen,ifrån min Farmor och Mormor,på den hyllan.

Över Lunnatorpet,blåser fortfarande,isande vindar.
Hittade dock,ytterligare små vårtecken,på min fönsterbräda.
Mitt Olivträd,som jag haft i 8 år,tappade plötsligt alla sina blad,för en månad sedan.
Den såg verkligen risig ut.
Jag klippte ned den och titta vad jag fann .
Skira gröna blad,som försiktigt,letar sig mot ljuset.

När jag vände på mina Gul Lökar,som jag förvarar i en glasbytta,på fönsterkarmen.
Fann jag att dom börjat gro och gröna stänglar letade sig uppåt i byttan.
Ljusets kraft.

Kraft behöver Ewan.
Jobbnatt framför sig.
Hämtar kraften,under filten en stund och sluter ögonen.........

1 kommentar:

  1. Hörrö Evan. Vi kanske kan börja hoppas att långt inne i våra torra och halvdöda kroppar börjar det gro något grönt och livaktigt och att vi ska börja blomma när solen kommer och bli som unga på nytt igen (eller åtminstone yngre)

    SvaraRadera