fredag 11 februari 2011

****AH,NÄE........*****

Idag på morgonen,när jag bäddade min säng,stod Kossorna i Kohagen och blängde.
Vårtecken kanske,att dom letat sig upp ifrån nedre delen av hagen,över Ödledammen,som svämmat över,fram till Ewans hus.


Barmark och vårlikt.
Fåglarna höll serenad.
Hackspetten,har trummat som en galning,i den gamla eken.
Man blir glad och lätt i sinnet.
Ewan har "stimmat" i köket.
Lagat mat och bakat.
Hjälpsamma Thea,skötte fördisken i diskmaskinen......hm.......


Då plötsligt!!!!
Någon svingade trollspöet,över Lunnatorpet!
Det som inte fick hända.
Det hände.

Faen,faen,faen......det snöar ute......
Less blir jag!

Ingen "Sjöman" dök upp igår.
Jobb i Trelleborg.

Nu ska jag tröstäta och nära mina "volanger" runt magen.......fniss......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar