torsdag 10 februari 2011

****STUGMYS*****

..........tända ljus.

Panerad snitzel,i magen......nice.....
Det blåser ute och det viner i knutarna.
Snön som idag verkar hamnat norröver,ter sig här som ett ettrigt,snöblandat regn.

Ewan har varit en sväng in till "TråkStaden Ronneby" (ja,det är verkligen,en urtrist stad,grå och trist....enda det finns gott om är Pizzerior,Damfriseringar och en förbannad massa Rondeller).
Lite bankärenden.
Hopp om att stöta på någon bekant och växla några ord.........men icke en enda Människa,Ewan kände.
Växlade bara några ord med Kassörskan på banken och så sa jag hej till Den Gamla Damen,jag delade hissen med i  Willys mataffär.
Hade tänkt inhandla en Orkide´,men fanns ingen i prisläget,som skulle passa Ewans kassa.
Blev några små gröna växter istället.
Extrapris.
Även ett extrapris,kan lysa upp tillvaron,på Ewans soffbord.

Ewan borde bära in lite ved.
Börjar bli lite svalt i stugan.
Bäst att elda.
Elräkningarna,är som sagt icke att leka med.

Undrar om "Sjömannen" dyker upp i kväll?
Han är visst nere på Skånes sydkust och muddrar hamnar.
Kåseberga,när jag pratade med honom sist.
Eller så dyker han upp i morgon.
Bra tajming,för då ger Ewan sig iväg,för att jobba Natt helg.
Möte i dörren.....typ!
Konstigt liv,man lever!!!

1 kommentar:

  1. Så tråkig som du tycker att Ronneby är så måste jag ta det som om jag var helt förblindad av kärlek när jag var där. Det är klart Jag var ju där när det var sommar och cyklade längs ån och ut till Ronneby brunn och vidare ut till hamnen och Karön. Där solade jag hela dagarna och åt glass och väntade på att MANNEN skulle slut jobba och komma med picnic.
    Idag är det-20 grader och vräkt ner massor med snö och jag har ingen ved inne.Väntar på att solen ska gå upp och milda till det lite. Förbannade vinter

    SvaraRadera