onsdag 23 februari 2011

*****HADE VELAT........*****

.............lägga in,en rejäl,saftig svordom,men hejdade mig.
Brukar tänka på dig Anita och ditt iskalla Helvete,så lugnar jag strax ner mig.
Kallt i Ewans Torp idag.
Brr........
Jag eldar och eldar och eldar.......
Inomhustemperaturen,är nu uppe i hela 14 grader.....behagligt va?
Jag är sååååå trött på detta elände......men det är som du säger Anita.
Det är en Vågskål,på gott och ont.
För när våren kommer.......ja,då är det bara helt underbart!
Förutom(om jag får gnälla lite till)våran STORA gräsmatta,som bara växer och växer........

Till och med "Fyrbeningarna" är låga idag.
Ligger bara och kurar.
Dom missade till och med Mikkel Räv,som smög nere i Kohagen,när dom var ute och gjorde sitt "morgonkiss".......

Kurar,gör även sonen Philip.
Han har "Sportlov" denna veckan.
Sportar nog i "Drömmens Värld".
Mycket sova,blir det!
Fattar inte hur dom orkar sova,så mycket som dom gör?

Ewan har en mellandag,med ledighet.
Jobb imorgon igen.
Tänker inte göra,så många knop.
Ska fara och hämta ett paket,handla lite.......sen får resten av dagen,gå i "slapperiets" tecken.

Ser fram emot Lördag.
Då har jag och Dotter Joz,planerat,en sväng till Småland och Älmhult.
Ett besök på IKEA.
Alltid kul.
Flanera och kolla in andra "Tvåbeningar".........äta och fika lite gott.

Nu ska jag ta mig i kragen.
Gå ut och hämta in,några korgar ved!

Ciao!
Ewan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar