lördag 20 mars 2010

*****RÖTT*****

..............gör mej på gott humör.
Kom att tänka på,för 5 år sedan,hade några konstnärer,någon form av utställning i Karlskrona.
Staden Karlskrona,består av flera stycken småöar.
Ut mot Saltö,hade en konstnär,bestämt sej för att lägga sitt konstverk,högt uppe på ön Stakholmen.
Konstverket visade sej vara,en knallröd stuga.
Till många Karlskroniters stora fasa!
Stugan skapade debatt.
Någon hotade att bränna ner den!
Jag tyckte den var fin,RÖD o grann!!!
En färgklick mitt i stan!
Stugan transpoterades till sist bort och om jag inte har helt fel,så finns Det Röda Huset,nu i Finland.
Kanske är det så,att finnarna har mer humor och mer känsla för det annorlunda?
Vad vet väl jag.
Lindö Udde,blev målet för dagens promenad.
Härligt med lite frisk havsluft.
Härligt med mycket fågelskit,tyckte "Fyrbeningarna" och rullade sej hejvilt!
Svärmodern är på intågande.
Ska fira Steves son Jakobs Födelsedag.
Han fyller 19 år,den 26:e mars,men den 23:e,ger han sej ut på 8 veckors sjöpraktik.
Praktiken gör han på ett tankfartyg,som har sin rutt till USA.
Lite konstigt,att ha honom så långt borta.
Jag gillar grabben,fast det inte är min egen.
Fin,omtänksam och mjuk kille,som verkligen vuxit och mognat i sin roll.

Nog för idag!
Ciao!
Ewan

2 kommentarer:

  1. Röda hus borde vi väl vara van vid fast det här var lite mera rött. Häftigt mot den grå klippan tycker då jag.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också om rött. Nu bor jag i ett gråblått stort hus som fortfarande kallas för Blodpuddingen i folkmun. Det var alltså rött en gång i tiden och var disponentbostad åt disponenten på Slakthuset som ligger mitt över gatan och idag är Ungdomens hus med olika aktiviteter. Namnet lever kvar ... åtminstone hos de äldre.

    Rött är sött!

    Kramar från Skatan!

    PS Nu skall jag försöka med OpenID ... det har ju inte gått bra för mig att kommentera här hos dig tidigare. Hoppas det här går. DS

    SvaraRadera